Бурхливий процес автомобілізації з кожним роком
охоплює все більшу кількість, постійно збільшується автомобільний парк,
кількість людей, яка залучається до сфери дорожнього руху. Зростання
автомобільного парку і об'єму перевезень веде до збільшення інтенсивності руху,
що в умовах міст із історичною забудовою приводить до виникнення транспортної
проблеми. Особливо гостро вона виявляється у вузлових пунктах вулично-дорожньої
мережі. Тут збільшуються транспортні затримки, утворюються черги і затори, що
викликає зниження швидкості сполучення, невиправдану
перевитрату палива і підвищене зношування вузлів і агрегатів транспортних
засобів.
Одночасно зростає кількість дорожньо-транспортних
пригод (ДТП), у яких гинуть і отримують поранення мільйони людей у всьому світі,
ушкоджуються і виходять з ладу дорога техніка і вантажі. Понад
60% всіх ДТП припадає на міста та інші населені пункти. При цьому на перехрестях, які
займають незначну частину території міста, концентрується більше 30% всіх ДТП.
Система руху транспорту складається
з дороги і автомобіля, який по ній рухається. За найменший статичний елемент
моделювання, що відображається, взято домен - елементарна односмугова ділянка дороги, вздовж якого
автомобілі (динамічні об'єкти моделювання) не зустрічають перешкод крім інших
автомобілів. У кінці такої ділянки можуть знаходитися наступні перешкоди - світлофор,
дорожній знак, перехід, перетинаюча ділянка дороги,
розвилка. Будь-яка ділянка дороги може бути розбита на
домени, причому на даній ділянці дороги можуть знаходитися одночасно декілька
доменів - це залежить від кількості смуг.
|